Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Monday, January 30, 2017

KE MANAKAH KO DUIT???

Dah lama sungguh aku tak update blog... hari tu xcited nak tulis pengalaman aku sebagai uber partner.. tapi tak berkesempatan.. nanti le kalo rajin aku akan update... ni aku nak tulis benda lain... ala2 mistik...

Sebenarnya dah beberapa kali aku kehilangan duit... duit RP.. aku nikan bawa org.. so aku akan tukar duit agak banyak.. dan duit tu aku akan simpan dalam envolope.. biasanya camtu..

Nak dijadikan cerita.. bila dah tempoh nak gi ke Bandung.. Tanjung Balai.. Jakarta.. aku akan kira n agihkan duit tu.. yg pelik bin ajaib duit tu selalu tak cukup.. mula2 tak rasa pelik.. cuma aku rasa aku cuai.. duitnya tercicir di mana2... pastu bila hilang lagi (kali seterusnya buat trip).. aku mula fikir money changer bagi salah.. kecuaian aku.. takde bukti untuk aku tuduh pihak money changer.. dan baru ini aku rasa ada makhluk lain yg ambil... sebabnya.. aku dah kira depan money changer.. n duitnya cukup... 2 hari kemudian aku kira lagi.. masih cukup.. dan sehari sebelum pergi.. duitnya dah tak cukup.. yg pelik.. contoh ada rp5j.. tinggalnya rp3.4 juta... mana pergi 1.6juta... itu yang aku kata pelik.. duit yg ada tu tetap dok dalam envolope.. dan aku tak berani nak tuduh org ambil.. tapi duinya hilang...

Apa yg berlaku masa 25hb tu buat aku rasa sedih.. senangnya org/makhluk halus nak ambil duit org.. aku berusaha...bertungkus lumus cuba mencari kesenangan.. tapi senangnya org lain mengaut hasil usaha org lain.. sedih- sedih...tapi anggaplah dah takde rezeki... minggu ni hilang rm550.. sblum ni dalam rm800.. dan sebelum ni.. skali kira2 lpas untuk bawa gi jepun..

No comments: