Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Wednesday, July 17, 2019

OSAKA, KYOTO DAN TOKYO

Apa yang aku ingat aku coretkan..

kisah lama.. bulan 3 tahun 2018

aku ke jepun.. my dreaming country

hari 1:
flight dari jb - kl.. kl terus ke osaka.. tiba osaka dah malam.. tapi rasa seronok melihat keindahan dan hotel memang best.. di tengah bandar.. dekat sgt dengan osaka tower


hari 2:
dari osaka ke kyoto naik shinkasen.. alhamdullah dah dapat rasa.. lebih kurang bullet train kat beijing.. memang target aku nak gi bamboo forest di kyoto.. giler tak gembira... happy tempat yang aku ingin lihat.

hari 3:
ke nara.. tengok rusa2.. mudah sangat dari osaka ke kyoto.. dan tempat rusa tu tak jauh dari train..

hari 4:
round osaka
dah mesti le gi glico man.. dan beberapa tempat attraction.. tapi penat.  guna 1day pass.. sampai tak larat jalan ler

malam tu otw dari osaka ke tokyo.. dalam 9 jam perjalanan menggunakan bas

hari 5:
tiba tokyo pagi tu.. terus ke mount fuji dan kawaguchi lake.. tempat idaman aku.. tapi sayang.. sebab.. hari hujan.. so tak nampak le mount fuji.. insyallah ke return semula satu hari nanti.. gotemba outlet pun best.  Hotel memang kat tengah2 bandar.. lagi sekali kat tokyo tower

hari 6:
tokyo lagi.. pagi2 gi ichiko statue... rupanya ichiko ni kat area shibuya.. pastu kami ke nakamise street.. shopping sikit2 jer.. yen mahal..

malam tu flight dari tokyo ke kl.. sayonara

hari 7:
pagi tu sambung dari kl ke jb..



No comments: