Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Tuesday, August 24, 2010

Dunia makanan

Bila sebut bab makan... aku memang selalu teruja.. Entahlah.. walaupun usia dah melebihi 35 tahun tapi aku masih belum mencatu makan yang aku telan. Dengan keadaan aku yang camni.. dengan selera yang sentiasa meruap-ruap... menjadikan aku fanatik bila sebut MAKANAN. 

Persediaan untuk ramadhan.. aku n Mr. Z melalui beberapa fasa makan.  Mula-mula kitaorang menghabiskan wang dengan membuka selera di Damai.  2 orang punya makan RM140.00.. kira puas le tu.. Kalo di kira sorang RM70.00.  Harga 2 ekor ketam hampir RM48.00.




Kisah makan lagi.. 2 hari berturut-turut aku mengikut hawa nafsu dengan makan makanan Indonesia.  My favorite juice bila kat Indonesia memang apokat.. so bila es teler memulakan operasinya aku pun mengikut kata nafsu dengan meng'order' apokat.  Puas.. nasi yang ada kat es teler.. nasi gimlet.. lontong pukang... sedappp.. i like u....
Sebelum ramadhan gak aku gi my fren dengan membawa joy sekeluarga.  Keluarga joy bukan pemakan orangnya.. so.. diorang bungkus bawa balik.  Joy n aku je yg makan.. yang lain merasa dan tukang tengok.  TQ joy kerana memenuhi undangan aku.

No comments: