Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.

Monday, January 24, 2011

pulau mutiara trip 3

semalam last trip aku ke pulau pinang setelah 2 minggu berturut2 ke sana... wahhh lega semuanya berjalan lancar.. tapi setiap hujung minggu takde kat rumah.. aduhhh.. seraknya rumah.. minggu ni kira best sikit sebab gi ngan family.. so takdelah resah n gelisah.. yang paling best sebab aku bawa anis umairah.. heheh.. budak kecik tu dah teruja nak gi asyik cakap nak gi penang jer.. dah balik dia nak gi sarawak plak... no hal sayang... dalam filight pun dia teruja dengan dania.. pengaruh awan dania...

hari sabtu kitorang bertolak.. pepagi aku dah bangun sebab kena menyiapkan diri aku n anak.  naik taxi dari rumah n terus check in.  anis umairah happy.. lebih2 lagi jumpa kak ayu, abang hariz, abang mirul, abang nazli, mak n ayah dia... dan paling dia sayang nana dia le... aduhhh ibu ruzita dia pun dia tak berapa pandang... masa flight nak terbang je dia dah mula menyelabah sikit.. tapi under control.. steadylah anak ibu. tiba sana kul 9.30am.. terus sarapan.. kali ni aku pekena char kuew tiaw di astaka dan sempat membeli papadom besar untuk kawan2.

seterusnya kitorang gi lorong kulit.. aku terus tunjuk kedai rm1.. si ara terus membeli 20 item.. kak cik dengan pisau untuk rewang, kira semua membelile kat kedai tu.. aku just ronda2 je.. tak tahu nak beli apa. last2 aku cuma membasahkan tekak je n beli limau kesukaan umairah.  dah settle shopping kitorang gi rumah p. ramlee.  yang tua2 tu bukan minat pun.. just lepak ngan aku je... aku dah memang masak dengan taste kakak2 aku.. bawalah dia ke tempat camtu... memang dia jadi lemah.. cuma bawa dia ke bazaar atau pasar malam.. cergas n kesetanan memasing. pastu kami melepak kat padang kota.. berhampiran fort conwalis.. dok beli air n berehat2 sementara tunggu show di tokong ular yang start kul 3.30pm. pertunjukkan cam minggu lepas jugak.. apa yang aku cite itu yang tauke tu cakap.. ular ni macam perempuan.. tak boleh diusik.. dan king cobra ni bahaya.. time di kiss.. kalo kena patuk hantar dia kat gh atau 45 hantar dia kat heaven.. si penakut2 tu tak masuk langsung.. menghabiskan masa kat luar je.. dok shopping.. sebelum tu time kitorang tiba show dah habis.. dia cepatkan sebab ada trip 1 bas.. tapi aku nak gak.. ramai orang baru dia buat. selesai tu kitorang gi juru.. dia orang nak mee udang ketam.. hahaha.. tauke kedai ambil kesempatan.. dia letak ketam 2 ekor n udang 5 ekor.. dia cas rm23.00.. sebelum ni aku bagitahu diorang rm16.. kitorang pun tak tahu harga ketam 2 ekor lain.. dia tak bagitahu n kitorang tak request untuk ketam 2 ekor.. tapi okeylah.. dah masuk perut.. balik dari situ ikut feri.. just snap gambar je.. n pulang ke hotel.. hari pun dah hampir kul 7.

Dalam feri ke pulau pinang selepas makan mee udang ketam dari juru.. umairah n cousin (iim, joy, kak cik n bila di barisan belakang zul, maria n hariz)

anak sedara n cucu sedara.. umairah, nazri, hariz, mirul dan ayuni

kakak sulung.. aminah n abang din

dalam flight, iim.. joy... kak nora.. semacam je senyuman joy.. senyum tak jadi nama senyuman tu
dalam feri.. aku tukang ambil gambar... keluarga aku n teman baik.. kak ratna dan teman sekerja kat cik... kak nora
malam acara cam biasa batu ferringgi... hotel yang sama je aku ambil sebab senanglah hotel tu dan bersih. hotel baru. lepas bersiap kitorang keluar meronda stall tu.. umairah aku pas kat cik talib.. dia okey je.. sure dia letih kalo gi dan mulalah nak berdukong. makcik tak larat nak.. awak dah 3 thun lebih..

night market batu feringgi.. muka penat tu n ngantuk
pagi after breakfast yang mahal tu.. kitorang kita meneruskan perjalanan ke penang road.. aku memang tak beli apa2.. cuma menghabiskan duit dengan naik beca dan minum cendol.  beli ceruk pun skit je sebab beli untuk kawan kirim.. yang lain2 aku tak beli... lepas membeli belah kat penang road.. kitorang naik feri ke bagan plak... time ni camera kat ratna terjatuh.. dijatuhkan oleh aku.. aduhhh.. mati le aku.. kat bagan anak dara tu nak basikal mainan.. macam2... kat bagan tu panasss.. lepas meronda bagan sesi patah balik ke pulau mutiara dan terusss sapdek kat nasi kandar kayu.. aku belikan untuk mr z.. dia makan hampir pukul 12 tapi masih sedap... class le nasi kandar kayu...

kalo suruh gambar.. ini fesyen umairah... gaya dottie.. cam sakit pinggang jer

aduhh.. umairah hilang kalo dok sebelah ibu dia.. si besar n si kecil.. beca yang membawa aku meronda komtar, perangin mall dan celah2 jalan kat situ dengan bayaran rm10.00.  Letih gak tukang pengayuh beca

jejaka menaiki beca.. selepas aku diorang plak.

bye-bye awan dania... inilah hasil menonton tv.. nak tengok dania.. nak tengok dania... semua fa dia kata dania.. tq cik....

petang pukul 4.50 flight kami.. tiba ke senai hampir jam 6.00.  A\lhamdullilah trip 3 okey.. so jumpa lagi insyaallah bulan 4... bln 3 diorang urus sendiri... thanks muzir jadi driver aku.  kali ini aku ambil 1 van 1 kete...