Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.

Thursday, July 25, 2013

2 keluarga enjoy di negeri dibawah bayu

Percutian kami sekeluarga untuk tahun ni ke sabah.  Sebenarnya aku beli tiket ikut lokasi yang umairah belum pergi.. ke sarawak sudah.. so kami ke sabah kali ini.  Aku takde le teruja sangat sbb ini kali ke ... lebih kot 5 kali ke sana.. selalunya bawa group... kali ni bawa family
my family

azura family

jambatan gantung

rendam kaki di poring

view desa farm

comotnya amni

aku tersembunyi

Percutian ni sebenarnya untuk dua keluarga.. keluarga aku seramai 4 orang dan keluarga my bff azura 5 orang.  Kami menginap di promode apartment services je.. dan menyewa sebuah kereta exora untuk pergerakkan kami.  Bertolak hari jumaat.. tapi dalam jam 8.00.. terus ke KK.  Check in hotel dan terus melepak kat bilik.. esok kami akan keluar untuk ke kundasang jam 7.00 pagi.

Hari kedua.. memang kami habiskan di kundasang.. lokasi pertama di jambatan tamparuli.. bukan lalu jambatan gantung tu.. tapi membeli breakfast untuk naik ke kundasang.. kami terus ke timpohon.. melihat keindahan gunung kinabalu.  Perjalanan di teruskan ke kinabalu park, poring (diorang menaiki jambatan gantung yang tinggi tu).. rendam kaki di air panas poring.. makan kat ranau... alamak lupa apa nama nasi yang fadil makan tu.. aku memang suka lauk kampung.. mr. z beli paku pakis.. i like.... gi desa dairy farm.. memang best.. cantik tempatnya.. cam ala2 lembu tenusu new zealand.. time tu plak.. time diorang memerah susu.. tak sangka lembu ni ikut peraturan gak,,, teruja gak melihatnya... dan susunya sangat sedap.  Malam sempat singgah di pasar philipine dan pasar malam.  Makan malam.. aku apa lagi.. my fovourite le... sotong

Keesokkanya kami patah balik ke tamparuli untuk ke rumah terbalik dan terus ke pasar tamu gaya.. Lokasi terakhir makan tengahari di tanjung aru.

pemerahan susu lembu.. mulut mengunyah.. susu di perah

kereta terbalik.. flat jb plak tu

rumah terbalik.. pening aku masuk rumah ni

toilet terbalik

tanjung aru

Walaupun percutian ni tak lama.. just 3 hari 2 malam.. tapi aku rasa my family and family zura rasa seronok.
dah tiba jb

bye sabah.. terlepas lagi hajat aku nak ke kudat.. insyaallah aku akan ke sana.. walaupun takde apa... teringin gak nak gi cam orang rasa nak gi tanjung piai.. penghujung asia.. itu tanduk sabah.