Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Tuesday, October 20, 2015

KECUNDANG DI PERCUBAAN YANG PERTAMA

Dah lama aku beli tiket untuk lela (sepupu mr z)
almaklumlah airasia.. beli berbulan2 le nak dapat harga murah
lela teringin nak naik kapal terbang
nak merasa katanya
so aku belikan tiket masa offer
tiket murah
 
aku tak bagitahu dia
dah nak gi baru aku bagi tahu
so malam sebelum tu dia datang rumah
xcited gak nak merasa naik flight

tarikh awal muharram 
kitorang gi setakat kl je
saje taknak bawak yang jauh
tengok situasi dia

kami selamat mendarat kat klia 15 minit lebih awal
masa bangun jer nak kuar
kak ratna dah bagitahu
lela pening

masa kuar tu dia dah muntah2
tapi mungkin masih bertahan
kami plan nak gi mitsui
so lepak dulu le sebab masih awal

lela masih macam tu
hampir 10 kali muntah
tak sangka plak kalo mabuk dia macam tu

bila tiba mitsui
lela masih tak berubah
turun dari bas terus muntah lagi dan lagi

kerana kami awal terpaksalah kami menunggu mitsui buka
lela dengan aktiviti muntahnya
bila masuk.. aku suruh dia relax kat situ
aku cari foodcourt
dan bila jumpa foodcourt.. aku call dia dah kat luar
dan memang taknak makan
rupanya dia menumpang menyandar kat dalam taxi
nasib baik pemandu taxi tu baik pada lela

tengahari kitorang nak gerak semula ke klia
nasib baik aku ambil tiket yang paling awal untuk balik semula ke jb
lela masih macam tu
tak berubah
siap tidur2

turun semula ke jb
keadaan dia masih kekal
aku balik ambil mr z dan terus hantar dia ke kampung
keadaan macam tu
tak banyak cakap
dan terus muntah2
rasanya lebih 30 kali dia muntah2 kerana mabuk udara

dan dia kata ini mungkin kali terakhir dia naik flight buat masa ni
lagi sekali dia naik untuk menunaikan haji aje
kira dah takdelah lela nak tengok negeri orang
takde negeri bumi kenyalang.. takde negeri dibawah bayu
apatah lagi takde bumi kpop.. takde potret monalisa

ini bukan lela.. dan dibelakang tu bukan aku

lembik.. ala2 kain buruk kalau mabuk

No comments: