Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Tuesday, February 26, 2013

Dia demam

Doa ketika sakit demam

Doa ketika menghadapi sakit atau demam :
بِسْمِ اللَّهِ الْكَبِيرِ أَعُوذُ بِاللَّهِ الْعَظِيمِ مِنْ شَرِّ كُلِّ عِرْقٍ نَعَّارٍ وَمِنْ شَرِّ حَرِّ النَّارِ
Maksudnya : “Dengan nama Allah Yang Maha Besar, Aku berrlindung daripada kejahatan setiap peluh yang meruap-ruap dan daripada kejahatan setiap kepanasan api.”
(Hadis riwayat Imam Al-Tirmizi dalam Sunannya)

Minggu lepas amni demam.. allllaaaa... kesiannya anak ibu.. berhari2 gak le.. dia kena hari selasa... aku rasa panas badannya dan aku bekalkan ubat yang ada dalam peti ais.. hari rabu masih tak kebah.. hati mula risau gak.. aku bawa dia ke klinik maimunah.. puas hati aku kalo gi klinik maimunah sebab dapat menerangkan yang jelas.. panas dia normal.. tak terlalu panas.. malam kak cik bawakan air tangkal (saja2 buat cuci muka)

Keesokkannya harinya iaitu khamis, Mr. Z ambil keputusan untuk cuti dan menjaga Amni.. terima kasihlah Mr. Z... itu pengorbanan daripada ayah kepada anak.  Tapi petang tu Mr. Z dah bawa amni ke jusco.. addduhhhh siannya amni.. 

Bila balik petang tu aku rasa amni cam tak okey lagi.. so.. hari khamis malam jumaat tu aku mencari tukang urut.. (terima kasih kak ani yang sudi mengurut amni).. macam kurang sikit.. 

Hari sabtu lagi sekali aku mencari tukang urut.. kali ni kat bandar putra plak.. depan rumah joy.. alhamdullillah amni bertambah baik.. dan hari ahad dia sihat seperti sediakala.. syukur kepada allah.. Lega hati aku bila amni dah sihat.. dia pun mula menakal.. dah cuba nak lepas tangan dan akhirnya jatuh.    

amni qaireen

No comments: