Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Tuesday, February 26, 2013

Mandi manda di Bukit Gambang

Cuti raya cina hari tu aku ada buat trip ke Bukit Gambang.  Trip santai untuk merehatkan badan sempena raya cina.  Alhamdulillah trip mendapat sambutan.  Aku suka.. secara ikhlasnya trip aku ni bukan banyak sangat untung.. tapi aku minat.. pastu aku dapat gi free jadi le..

Kalo nak bawa kete ke bukit gambang memang aku malas.. dah le aku ni cepat mengantuk.. dengan jalam jem raya cina lagi.. memang tak kuasa nak melayan.. tapi dengan trip ni dan aku join sekali.. dapat gak aku melihat keindahan bukit gambang.  dulu opis aku ada buat gak family day kat sini.. tapi aku tak dapat join sebab terlibat dengan program pelajar kat rompin beach resort.. tiket masuk 23.90.. tapi aku dah berurusan dengan sales kerana kitaorang dari group yg besar.. so.. dapatlah rm22. 

Gi dari sini malam.. terus ke bukit besar ambil ahli.. tiba kuantan awal pagi untuk solat dan breakfast.  pastu terus ke bukit gambang.. ingatkan 8.30 tu kita paling awal.. rupanya orang dah ramai.. dan alhamdullilah sepanjang perjalanan tiada langsung kesesakan lalu lintas.. semuanya lancar.  kat sini semuanya kena sewa.. cabana aku tu rm45 termasuk deposit.

kat sini aku suka le coco beach tu.. yg seronoknya ombak buatan dia.. i like memukul2 diri aku.. bab-bab gelongsor tu memang aku penakut sikit.. pengalaman mendewasakan aku dan membuatkan aku beringat selalu.

Jam 4 petang kitorang dah mula bersiap-siap untuk pulang. Perjalanan balik pun berjalan lancar dan alhamdullillah jam 11.00 malam dah tiba bukit besar.. syukur.  Terima kasih le faisal (pemandu sepakat arah yang super tip top).  Senang hati aku bila dapat pemandu yang baik dan bertolak ansur sangat.

wakaf yang kena sewa

syok gak sesekali berendam

kemeriahan di Bukit Gambang Resort

laluan berliku penuh dugaan

berenang di gigi air

nak ambil tiket

lambang bukit gambang





No comments: