Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Friday, May 4, 2012

Duniaku Episod 1 Bumi kenyalang

melihat pertunjukkan

semenggoh orang hutan

peneman setiaku.. puan ratna aisah.. terima kasih puan


kak apa ya..??? lupanya le namanya.. tapi dialah tourist kami masa di kampung budaya


peserta trip mendengar penerangan

posing bodoh2 dalam dewan
Setiap orang ada hobi.. cuma lain2 citarasanya... tajuk aku menggambarkan hobi aku yang satu iaitu berjalan2...  dan jalan2 itu adalah duniaku.. azam akukan mengelilingi dunia.. lihat negara orang... sepanjang perjalanan menimba pengalaman motto hobi aku.. hehehe..

Perjalanan aku dimulai dengan melangkah ke kuching pada 8 hingga 10 Januari 2012.. membawa bersama 62 orang termasuk aku yang terdiri daripada 60 orang kaum adam dan cuma kami berdua iaitu aku dan Ratna Aisah kaum hawanya.  Alhamdullillah membawa kaum adam memang tak rumit.. cuma sikit rumit ada yang nak ngeteh je..

Perjalanan berjalan lancar dan terus mendarat ke kuching international airport dalam jam 2.00 petang.  Terus di bawa untuk menikmati makan tengahari, membeli kek lapis dan berjalan-jalan di water front city.  Keesokkan harinya lawatan di teruskan ke kampung budaya.  Wahhhh!!! gembira aku melihat diorang yg sporting turut menari bersama artis kampung budaya.  Sesudah bersembahyang kami melawat ke orang hutan di semenggoh dan sebelum ke hotel kami menikmati seafood yang enak dan lazat.  Hari ketiga masa untuk pulang.

Terkenang-kenang cerita2 kat sana.. di mana ramai yang tertanya siapa kami kaun hawa yang berdua ini.  Ada yang menyangka kami ni orang sarawak.. setelah diterangkan kami ni menguruskan lawatan tersebut ada juga yang meminta bisnes kad... maaf belum cetak.  Perjalanan di sana menggunakan 2 bas dan didalam bas penuh dengan cerita lucu bersama orang2 felda.. terutama datuk penghulu air tawar 2.. kelakar orangnya.  Mesra di samping ratna aisah.. mungkin sebab dah takde pilihan kot.. heheh..

Alhamdullilah.. dan harap peserta yang aku bawa berpuas hati dengan layanan dan perkhidmatan yang diberi.

No comments: