Diriku ini..

Dilahirkan dan dibesarkan di Kulai. Meneruskan kehidupan dengan mencari sesuap nasi di Universiti Teknologi Malaysia. Memperolehi tempat berteduh di Taman Universiti, Skudai, Johor. Memayungi dua orang puteri berusia 8 tahun yang bergelar ANIS UMAIRAH dan 3 tahun bernama AMNI QAIREEN. Amat gilerr membaca novel dan amat gemar berjalan-jalan mencari pengalaman dan makanan.



Thursday, May 17, 2012

Duniaku Episod 8 Jakarta Puncak Bandung

Trip aku kali ni ke Jakarta, Puncak dan Bandung dengan membawa bersama Pengurus Felda Wilayah Zon Selatan seramai 59 orang.  

Pagi2 aku dah keluar dan terus ke KLIA.. diorang naik flight lion air .. aku plak  naik air asia ..  nak murah kononnya.  Diorang tiba kat KLIA tengahari dan flight diorang lebih kurang jam 3.30.. semua berjalan lancar.. yang tak lancarnya kami berdua.. gara-gara terlambat ke LCCT kami telah ditinggalkan flight.. terpaksalah naik Mas Airline.. aduuhhh.. nasib badan.. moga ada hikmahnya... masa tu memang pening kepala den memikirkan.. telefon klm, telefon lion, dapatkan harga air asia.. last2 mas airlines gak yang kami ambil..  itu pun flgiht malam.. hati memang tak senang.. aku suruh iim bawa ke morib.. memang dah lama nak tengok pekan morib dan laut disana.. tercapai gak... tengah stress time tu.. tiba airport dalam jam 12  waktu kita.  Dari airport jakarta terus ambil kenderaan ke puncak.. jam 3 pagi tiba puncak.. makkk ooiii.. tidak ku sangka jadi begini.

Jalan ke puncak pun bergerak perlahan sebab ramai menuju ke sana.. maklumlah esoknya cuti.. 
kat klia

Kedatangan aku tak sia-sia.. menyelesaikan masalah diorang.. mana tak hanya 1 bas yang boleh memuarkan 60 orang.. memang muat.. tapi tak selesa.. so aku mohon dapatkan 1 lagi bas.. hari ke2 dia bagi van yang boleh memuarkan 15 orang.... kurang sikit seksaan orang naik bas.. ada plak yang tertinggal pasport kat bilik hotel.. tapi alhamdullillah semua under control..
waktu pagi di puncak

para peniaga jalanan

beli buk

bagasi dari malaysia

Tourist guide kami sovi memang membantu.. aku respect sama dia.... yang pandai mengambil hati dan menjaga kebajikan ibu-ibu bapak-bapak sekelian.

Hari ke 3.. kami ke tangkuban perahu.. masa tu dah ada 2 bas.. memang selesa.. secara keseluruhan semuanya okey.. harap sangat diorang berpuas hati.. malas nak cite panjang. semuanya sama je..
pokok pine menghala ke tangkuban perahu

jam.. minat aku tengok


sawah dari puncak ke bandung

Hari ke 4... kat airport.. aku je boleh masuk.. so terpaksa menyelesaikan sorang diri.. ada plak dah terlebih berat dan kena bayar.. tapi aku tak mahu camtu.. aku nak kira lumsum.. alhamdullillah semuanya selamat tanpa dikenakan apa2 bayaran... dan lagi flight kami plak delay.. terpaksa melepak lagi.  tiba kl dalam jam 6... hari ni plak birthday mr. z.. kami singgah ke simpang rengam.. belikan kek.. dan belikan makanan malam di restoran jumaat..
aku suka nasi timbel


di pasar baru

hotel di jakarta

my favourite

cakkk.. gembiranya dia

nasi timbel


di sokarno international airport

terminal 3

para peserta

barangan dagangan

mandala hotel

tangkuban perahu

tersadai... flight delay

lepak kat depan kedai kemangi di pasar baru

tiket ke tangkuban perahu


hotel serena

cakkk.. kat itc cempaka mas

sape dia... tengok tangan dan air je dah tahu siapa


peserta trip

deretan beg.. berminat???

cuma nak komen... ada gak 1 peserta yang kekwat.. cam bagus je... sovi, aku n ratna je yang tahu..

indahnya ciptaan tuhan

anak sungai


anak sungai

No comments: